شاید می توان گفت در ریز فضاهای موجود در یک خانه مهمترین قسمت محیط آشپزخانه می باشد که در این بین بیشترین فضا به کابینت‌ها اختصاص دارد بنابراین اولین قدم برای رسیدن به یک دکوراسیون مطلوب ، انتخاب کابینت است. اهمیت این موضوع سبب شد تا ما در آرادکو  به صورت تخصصی به طراحی کابینت بپردازیم.

قیمت کابینت ممبران

انواع کابینت

در طراحی کابینت مدرن جنس کابینت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد ما در اینجا کابینت‌ها را براساس مواد اولیه ساخت، به هفت گروه دسته‌بندی می‌‌کنیم :

۱. کابینت ام دی اف MDF

این کابینت‌ها، از پسماند‌های غیرقابل مصرف در کارگاه های چوب ساخته می‌شوند. از مهم‌ترین ویژگی های قابل اشاره در خصوص کابینت MDF، شکل‌پذیری و فرم های مختلف آن است که امکان هماهنگی و ارتباط بصری و هارمونی همسان با فضا‌های مختلف را ایجاد می‌کند. مهم‌ترین نقطه ضعف و ایراد فنی این کابینت‌ها، حساسیت در مقابل آب و نفوذ پذیری می‌باشد.راه‌حل این مشکل، بسیار ساده است بهتر‌است در نقاطی که در معرض مستقیم آب قرار دارد مانند سینک ظرفشویی از مواد PVC استفاده گردد.. PVC جزء مواد ضد آب محسوب می‌شود. از مزایای دیگر کابینت MDF می‌توان به مقاومت دربرابر حرارت و عایق بودن در مقابل صدا اشاره کرد.

قیمت کابینت mdf

2. کابینت ملامینه

مواد اولیه تهیه و تولید این مدل کابینت، ورق‌هایی از جنس ملامینه است. در واقع این مدل ورق‌ها، چوب نئوپان است که با یک لایه نازک ضد خش به نام ملامینه پوشانده شده است.  نقطه ضعف این مدل کابینت ها نیز مانند کابینت های پایه MDF  حساسیت به رطوبت است بنابراین بهتر است برای جلوگیری از آسیب به کابینت ملامینه، آن را در معرض آب قرار ندهید.

یکی از روش هایی که می توان برای پوشاندن روی کابینت ها انجام داد، استفاده از ملامینه می باشد. روکش‌های ملامینه دارای بافتی قابل لمس هستند که موجب می‌شوند ام دی اف از حالت سادگی خود خارج شود. چسباندن روکش‌های ملامینه بر روی این تخته‌ها و یا ام دی اف خام، به دو شکل اتفاق می‌افتد. این نوع از روکش MDF کاربرد و تقاضای زیادی در ساخت انواع وسایل چوبی دارد. به همین جهت ام دی اف را با روکش ملامینه یکی از مهم ترین محصولات کارخانجات تولیدی ام دی اف می باشد.

این مدل کابینت موجود در بازار را می‌توان در سه دسته کلی تقسیم بندی کرد . این سه دسته روکش ملامینه عبارتند از:

  • ام دی اف ملامینه مات
  • ام دی اف ملامینه براق
  • ام دی اف ملامینه طرح کتان

قیمت کابینت ملامینه

3. کابینت های گلاس

چارچوب اصلی این کابینت، از MDF سفید است و جنس درب‌ها و قسمت‌هایی که در معرض دید قرار دارد از جنس ورق‌ های گلاس ساخته می‌شود. براقیت و تنوع در طرح و رنگ، زیبایی ظاهری این کابینت‌ها را دوچندان می‌کند.

امروزه به خاص بودن آشپزخانه بیش از پیش اهمیت داده می‌شود؛ و با ورود طراحان حرفه ای  این حوزه و متریال‌های متنوع رقابتی سنگین  در صنعت کابینت سازی به وجود آمده است. در قدیم اکثر آشپزخانه ها کابینت فلزی بودند که معایب فراوانی داشتند و کم کم از چرخه طراحی با وجود متریال های جدید خارج شدند. ولی امروزه با وجود جنس های مختلف از جمله چوب و ام دی اف که توانسته‌اند با انواع ورق ها و متریال ها ادغام شوند و کابینتی زیبا و خاص را تشکیل دهند.

کابینت های گلاس در دسته کابینت مدرن می‌باشد. که در واقع نوعی ورق که مغز آنها ام دی اف و روکش پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک است میباشد. معمولاً برای هزینه کمتر کابینتهای “های گلاس” از یک طرف با لایه پلکسی گلاس پوشیده می‌شوند. این لایه حالتی براق به کابینت می‌دهد.این سبک از روکش در تجهیزات دکوراتیو دیگر نیز طرفدار زیادی دارد. کابینت‌ هایگلاس یکی از زیباترین انواع متریال در کابینت سازی محسوب می شود.

قیمت کابینت هایگلاس در تهران

 

4 . کابینت‌ چوبی

قواره و چارچوب اصلی این کابینت‌ها از جنس چوب خالص است. به همین دلیل جزء گران‌ قیمت ترین کابینت‌ها محسوب می‌شود.گاهی اوقات سازندگان کابینت با هدف کاهش هزینه‌ها، چارچوب اصلی کابینت را از جنس MDF می‌سازند. پس از تکمیل مراحل ساخت کابینت چوبی، برای زیبایی بیشتر کار، با استفاده از رنگ‌های پلی‌استر، یک لایه نازک روی کابینت‌ها ایجاد می‌کنند.

قیمت کابینت چوبی

 

5. کابینت ممبران (وکیوم)

جنس چارچوب اصلی ممبران به مانند های گلاس  MDF سفید می‌باشد. سازندگان این کابینت با استفاده از دستگاه CNC روی ام دی اف خام را حکاکی می‌کنند و یکی از دلایلی که در قیمت گذاری کابینت ممبران تاثیر ویژه ای دارد در واقع وجود دستگاه CNC در طراحی این مدل کابینت می باشد. پس از انجام مرحله CNC  با به کارگیری دستگاه مکش، روکش طرحداربه جنس پی وی سی، را روی ام دی اف می‌چسبانند. در این روش، می‌توان طرح‌های پیچیده و کلاسیک را به راحتی اجرا کرد.

تنوع رنگ بالا، طرح های زیبا و متناسب با سبک های مختلف دکوراسیون ، از مهم ترین ویژگی های ممبران به شمار می رود. این کابینت ها  به نام کابینت وکیوم نیز در بازارشناخته می شوند، ایجاد طرح و نقوش برجسته در بخش های مختلف آن جلوه منحصر به فردی را به این کابینت بخشیده است. آرادکو؛ مجری و تولید کننده کابینت های ممبران در رنگ و طرح های مختلف بر این می باشد که راهنمای جامعی را درباره کابینت آشپزخانه ارائه داده و به هر آنچه که باید درباره قیمت پیاده سازی، رنگ، مزایا، معایب، نحوه طراحی و ساخت و نکات مهم در خرید آن بدانید اشاره خواهد داشت.

هزینه نصب کابینت ممبران در نیاوران

 

6. کابینت روکش چوب

چارچوب کابینت‌های روکش چوب از جنس MDF است و لایه بیرونی آن با یک لایه نازک چوب پوشانده می شود. پرطرفدارترین روکش‌ها، چوب‌های درخت ملچ و بلوط می‌باشد. از رنگ پلی استر نیز برای رنگ کردن این نوع کابینت ها استفاده می شود. قیمت این کابینت‌‌ها، نسبت به کابینت‌های تمام چوبی به صرفه‌تر است.

هزینه نصب کابینت روکش چوب در فرمانیه

7.کابینت فلزی

امروزه استفاده از این مدل کابینت‌ها همانطور که قبلا گفته شد، تقریبا منسوخ شده است. کابینت هایی که از فلز در آن ها استفاده شده است دارای زیبایی خاصی می باشند همچنین برای صرفه جویی در هزینه و قیمت نهایی کابنیت نیز می توان از درب های MDF و یا فلزی در آن ها استفاده کرد. نقطه ضعف کابینت‌های فلزی حساسیت نسبت به رطوبت و آب می‌باشد. از این رو احتمال ایجاد پوسیدگی و زنگ زدگی در کابینت‌های فلزی زیاد است.

قیمت خرید هر متر کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه یکی از بخش های مهم و موثر در خانه می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. ما در گروه آرادکو سعی بر این داریم که با استفاده از گروه مجرب و حرفه ای در زمینه طراحی و تولید کابینت، بتوانیم طرح های مدرن در انواع مختلف کابینت را اجرا و پیاده سازی کنیم. آرادکو با گروه مجرب خود می تواند طرح های سفارشی کابینت های شما را بصورت سه بعدی طراحی و اجرا کند.

نورپردازی کابینت

نورپردازی کابینت تاثیر بسیار زیاد و چشمگیری در دکوراسیون خانه و آشپزخانه شما دارد و استفاده صحیح از نور می تواند تا چندین برابر دکور خانه شما را زیباتر جلوه دهد.

 

چنانچه نیاز به مشاوره دارید میتوانید در واتساپ و یا تماس مستقیم با ما در ارتباط باشید.

خدمات طراحی و نصب کابینت آشپزخانه در مناطق نیاوران، قیطریه، لواسان، زعفرانیه، فرمانیه، اختیاریه، تجریش، صادقیه، کرج و …. با بهترین کیفیت و قیمت انجام می شود.

برای مشاوره رایگان و برآورد هزینه تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)
همین حالا از کارشناسان ما مشورت بگیرید
شماره دفتر مرکزی :
02144031125
02144073306

شماره همراه:
09001900676

بازسازی خانه
طراحی نمای ساختمان
اجرای کابینت آشپزخانه
محوطه سازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

خانه مقالاتتماسواتساپ