نکات مهم در قیمت گذاری ملک

قیمت گذاری ملک

موضوعی که در این مطلب می‌خواهیم در خصوص آن با شما عزیزان صحبت کنیم، نکات مهم در قیمت گذاری ملک است .

اگر قصد دارید با نکات مهم در قیمت گذاری ملک آشنا شوید، اگر می‌خواهید ملک خود را به فروش برسانید، اگر قصد بر آن دارید که قیمت مناسب برای ملک خود را تعیین کنید، به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم تا اندکی از وقت گرانبهای خود را صرف خواندن این مطلب بکنید تا راه حل مسائل خود را دریابید .

امروزه با میزان رونق خرید ملک  و املاک و افزایش روز به روز قیمت ملک، نحوه قیمت گذاری بر روی ملک اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است ؛ به عبارت دیگر قیمت گذاری بر روی ملک نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی است که باید به آن توجه شود تا برای یک ملک قیمت مناسبی تعیین گردد  .

نکات مهم در قیمت گذاری ملک :

حتما تا به حال دقت کرده اید که زمانی که برای خرید و یا فروش یک ملک و یا خانه به بنگاه های املاک مراجعه می‌کنید، یک  فایل و یا لیست بر پیش روی شما می‌گذارند و از شما می‌خواهند که مشخصات خانه خود را بیان کنید تا این مشخصات را در لیست مورد نظر وارد کنند .

مشخصاتی که این بنگاه های املاک از شما در خصوص ملک تان می‌پرسند، تمامی نکاتی هستند که بر روی قیمت خانه و ملک تاثیر می‌گذارند .

نحوه قیمت گذاری ملک و خانه در تهران

در نتیجه در قیمت گذاری بر روی ملک عوامل بسیار زیادی تاثیرگذار هستند که در ادامه می‌خواهیم به بررسی این عوامل بپردازیم :

نوع سند ملک :

یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با قیمت گذاری یک ملک به سند و نوع سند مربوط می‌شود .

به عنوان مثال : برخی از خانه ها و املاک به صورت قلنامه ای به فروش می‌رسند که برخی از قلنامه ها به صورت معمولی و دستی هستند و برخی دیگر دارای کد رهگیری می ‌باشند .

قلنامه هایی که دارای کد رهگیری هستند در زمان خرید ملک قابل اطمینان تر می‌باشند و قیمت آنها نیز نسبت به قلنامه های دستی گران تر است .

مقاله: بازسازی خانه

حال برخی از ملک ها و املاک نیز به صورت سند دار هستند که سند ها نیز مانند قلنامه ها انواع متفاوتی دارند . برخی از سند ها به صورت تک برگی هستند و برخی از سند ها به سند های منگوله دار هستند که البته امروزه بیشتر از سند های تک برگی استفاده می‌شود که این سند ها از اعتبار بالایی برخوردار هستند و املاکی که دارای سند تک برگی هستند قیمت بالاتری نسبت به املاک قلنامه ای دارند .

انجام قیمت گذاری خانه در تهران

مساحت و متراژ ملک مورد نظر :

یکی از مهم ترین معیارهای که بر روی قیمت گذاری ملک اثر می‌گذارد نیز مساحت و متراژ یک ملک است . اهمیت این مورد به میزانی است که املاک در همه جا به صورت متری به فروش می‌رسند و بهای پرداختی برای یک ملک بر اساس میزان متراژ ملک می‌باشد .

به عنوان مثال : ملکی که قصد خرید آن را دارید 200 متر می‌باشد که قیمت هر متر آن 2 میلیون است که در نتیجه برای خرید این ملک باید بهایی به میزان 400 میلیون تومان پرداخت گردد .

برای خرید یک ملک و خانه نمی‌توان از میزان متراژ و مساحت آن چشم پوشی کرد .

پارکینگ و آسانسور و انباری :

در زمان خرید خانه های آپارتمانی یکی از مواردی که بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد، پارکینگ و آسانسور و انباری است . برای هر کدام از این امکانات قیمتی تعیین می‌گردد که بر روی قیمت ملک محاسبه می‌شود .  به عنوان مثال : خانه هایی که دارای پارکینگ باشند ممکن است قیمت آنها نسبت به خانه های مشابه فاقد پارکینگ، ده الی بیست میلیون گران تر باشد .

به این صورت پارکینگ، آسانسور و انباری هر کدام به صورت جداگانه بر روی قیمت ملک تاثیر گذار هستند .

قیمت ملک در تهران

محله ملک مورد نظر :

هر محله ای یک قیمتی دارد و امروزه قیمت گذاری بر روی املاک بر اساس محله ای که ملک در آن واقع شده است نیز صورت می‌گیرد . به عنوان مثال : املاکی که در بالای شهر تهران و در بالای شهر یک شهر و استان واقع شده اند و یا به عبارت دیگر در مناطق اعیان نشین هستند،  دارای قیمت بالا تری نسبت به املاکی که در مرکز شهر و یا پایین شهر واقع شده اند، دارند .

محل قرار گیری ملک از نظر رفت و آمد و دسترسی به نقاط مختلف شهر :

دسترسی به نقاط مختلف شهر، دسترسی به مترو، خطوط اتوبوس رانی، تاکسی، فروشگاه ها، مراکز خرید، مراکز رفاهی، بیمارستان ها و … یکی از نکات مهم در قیمت گذاری ملک به شمار می‌آیند .

افرادی که قصد تهیه و خریداری یک ملک را دارند به دسترسی به این نقاط توجه زیادی می‌کنند .

به عنوان مثال : افراد شاغلی که هر روز برای رفتن به محل کار خود از وسایل نقلیه ای از قبیل مترو استفاده می‌کنند ، برایشان بسیار اهمیت دارد که محل سکونتشان و ملکی که خریداری می‌کنند در نزدیکی خطوط و ایستگاه های مترو واقع شده باشد .

نورگیر بودن ملک :

یکی از مزیت های هر خانه ای نورگیر کافی داشتن در آن است . از آنجایی که دارا بودن نور کافی برای یک خانه مزیت به حساب می‌اید، همه افراد دوست دارند که خانه و ملکی که تهیه می‌کنند، دارای نورگیر باشد و نور به اندازه کافی  در داخل آن وجود داشته باشد  .

چند بر بودن ملک :

منظور از بر در کلمه چند بر این است که خانه مورد نظر از هر سو دارای دید به بیرون باشد  . به عنوان مثال : خانه هایی که دارای چهار بر باشند قیمت بالاتری نسبت به خانه هایی دارند که فقط یک بر دارد .

 امکانات رفاهی خانه :

برخی از خانه ها دارای امکانات رفاهی مختلفی  در قسمت مشاعات ساختمان و یا در هر واحد به صورت جداگانه و یا به صورت کاملا شخصی هستند، به عنوان مثال : دارای استخر، جکوزی، سونا، میز فوتبال دستی، میز تنیس روی میز و … هستند که وجود این امکانات در هر خانه و ملکی جز مزیت هایی حساب می‌شود که باعث می‌گردد قیمت یک ملک افزایش پیدا کند .

در رابطه با این گونه امکانات رفاهی باید بگوییم که معمولا ویلاها و یا خانه هایی که در قسمت های اعیان نشین واقع شده اند دارای چنین امکانات رفاهی هستند و خانه ها و املاک موجود در مراکز شهر و یا پایین شهر معمولا فاقد این امکانات می‌باشند .

قیمت آپارتمان در تهران

 

سال ساخت ملک و یا عمر آن :

یکی از نکات مهم در قیمت گذاری ملک سال ساخت ملک و یا عمر آن است . منظور از سال ساخت و یا عمر ملک این است که از زمانی که یک ساختمان و یا آپارتمان و یا حتی یک خانه  ویلایی ساخته شده است، چه مدت زمانی گذشته باشد . هرچه سال ساخت و عمر یک ساختمان بیشتر باشد قیمت آن پایین تر می‌اید و هر چه یک ساختمان نوساز تر باشد دارای قیمت بالاتری است .

طراحی داخل خانه :

در خصوص دیگر نکات مهم در قیمت گذاری ملک باید به طراحی داخلی خانه اشاره کرد . در داخل خانه ها طراحی های متفاوتی به کار برده می‌شود . به عنوان مثال : طراحی سقف به صورت کاذب و یا سه بعدی و یا آسمان مجازی، طراحی دکوراسیون دیوارها که در طراحی آنها از کاغذ دیواری استفاده شده باشد و اگر از کاغذ استفاده شده است جنس کاغذ دیواری ها چگونه باشد، ترک باشد و یا ایرانی . هرچه طراحی سقف مدرن تر و جدید تر باشد تاثیر بیشتری را در قیمت خانه می‌گذارد .

همچنین در طراحی کف خانه از چه متریالی استفاده گردیده باشد . از سرامیک های مدرن و جدید، از پارکت، موزاییک های قدیمی ویا … که در صورتی که از سرامیک و پارکت و یا سنگ استفاده شده باشد در مقایسه با موزاییک دارای مزیت می‌باشد و این کف پوش ها باعث می‌شود که قیمت خانه گران تر شود .

امکانات موجود در داخل خانه :

در هر خانه امکاناتی به کار می‌رود که سازنده آن خانه ممکن است امکانات اضافه تری در مقایسه با خانه و آپارتمان های مشابه در آن به کار برده باشد که تمامی این امکانات در قیمت گذاری ملک تاثیر گذار هستند .

 

از جمله این امکانات می‌توان به مواردی از قبیل :

 ایر واشر :

که یک دستگاه مخصوص هوا ساز است که در فصول سرد سال باید گرم میزند و در فصول گرم سال باد خنک تولید می‌کند .

هواساز :

این دستگاه نیز مانند ایر واشر است اما نسبت به ایر واشر قدیمی تر است .

کولر گازی :

خانه هایی که دارای کولر گازی هستند نیز قیمت بالاتری نسبت به خانه های مشابه خود دارند .

پکیج :

پکیج یک سیستم گرمایشی می‌باشد که از آب گرم کن ها پیشرفته تر است که خانه ای که این سیستم را داشته باشد قیمت بالاتری نسبت به خانه هایی دارد که از آب گرم کن استفاده می‌کنند .

سیستم گرمایشی از کف :

در رابطه با سیستم گرمایشی از کف باید بگوییم که این سیستم یک سیستم گرمایشی است که لوله های آن از کف خانه رد می‌شود . در این صورت باعث می‌شود که خانه بهتر گرم گردد و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می‌شود  . با توجه به آنچه ذکر شد خانه هایی که دارای سیستم گرمایشی از کف هستند نیز دارای قیمت بیشتری نسبت به خانه های هم سطح خود هستند .

شوفاژ :

شوفاژ نیز یک سیستم گرمایشی است که از زمان های گذشته تا به حال مورد استفاده قرار می‌گرفته است . امروزه پکیج ها جایگزین شوفاژ شده اند اما همچنان خانه هایی که دارای شوفاژ هستند در مقایسه با خانه هایی که از سیستم گرمایشی بخاری استفاده می‌کنند، گران قیمت تر هستند .

آَشپزخانه مخفی :

یکی  از قابلیت های خانه های جدید دارا بودن آشپزخانه مخفی است به این صورت که آشپزخانه های این خانه از دو بخش تشکیل شده است که یک بخش آن به صورت مخفی می‌باشد یعنی به وسیله دیوارهایی مجزا می‌شوند و در داخل انها دید ندارد . این اشپزخانه به صورت دو اتاق تو در تو هستند که یک بخش آن دارای دید از بیرون آشپزخانه می‌باشد و یک بخش آن از بیرون آشپزخانه دید ندارد .

امروزه دارا بودن چنین آشپزخانه هایی به دلیل مدرن تر بودن و جدید تر بودن و همچنین به علت ایجاد راحتی در محیط خانه یک حسن و مزیت به شمار می‌آید که در قیمت گذاری بر روی ملک تاثیر گذار هستند .

درب ضد سرقت :

درب های ضد سرقت که امروزه بر روی خانه های نوساز و جدید تعبیه می‌شود درب هایی هستند که امکان سرقت از خانه را کم می‌کنند  و ظاهر شیک تری نیز دارند . برخی از صاحبان خانه های قدیمی ساز تر نیز در درب های خود را تعویض می‌کنند و برای خانه خود درب ضد سرقت می‌گذارند که در این صورت وجود چنین دری بر روی قیمت خانه نیز تاثیر گذار می‌گردد .

کابینت های ممبران و یا ام دی اف :

امروزه کابینت های ممبران و هایگلاس و ام دی اف جزو مدرن ترین کابینت ها هستند که با طراحی های زیبایی در خانه ها ساخته می‌شوند . این کابینت ها دارای قیمت بالایی هستند که در صورتی که خانه ای دارای این گونه کابینت ها باشد برای آن به عنوان یک مزیت به حساب می‌اید و در قیمت آن خانه تاثیر گذار است .

 

سخن پایانی :

در این مطلب در رابطه با نکات مهم در قیمت گذاری ملک با شما عزیزان صحبت کردیم . امیدواریم این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و پاسخگوی سوالات شما عزیزان واقع گردیده باشد. از مطالب دیگر آرادکو دیدن فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
همین حالا از کارشناسان ما مشورت بگیرید
شماره دفتر مرکزی :
02144031125
02144073306

شماره همراه:
09001900676

بازسازی خانه
طراحی نمای ساختمان
اجرای کابینت آشپزخانه
محوطه سازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

خانه مقالاتتماسواتساپ